جسنجو کنید فرم سفارش
66829270 - 66829271 (021) 98+ info@Moghaddam.dg@gmail.com

دیزل ژنراتور پرتابل یا قابل حمل

دیزل

یکی از پرکاربردترین انواع ژنراتورها، دیزل ژنراتور پرتابل یا قابل حمل است. این ژنراتور مولد برق می‌باشد و سیستم آن به صورتی است که می تواند با استفاده از سوخت های فسیلی و یا توان مکانیکی تولید برق را انجام دهد قطعی برق همیشه در مکان های مختلف اعم از منازل، محل کار، آموزشگاه ها و تقریبا تمامی سطوح زندگی وجود دارد. قطع شدن برق مسلما مشکلاتی را به دنبال دارد که برای رفع این مشکلات باید چاره‌ای در نظر گرفته شود. امروزه مهمترین و شاید تنها روش موجود برای تولید برق در زمان قطعی آن در صنایع مختلف، استفاده از ژنراتور برق می باشد. همانطور که در پاراگراف قبلی نیز اشاره شد یک دیزل ژنراتور پرتابل دارای موتور، منبع سوخت و پریز برق است. در ژنراتور های قابل حمل اصولاً از سوخت هایی مانند بنزین، گاز طبیعی، دیزل و یا پروپان مایع استفاده می کنند. زمانی که ژنراتور می خواهد انرژی مکانیکی برای چرخش یک شفت را فراهم کند از چهار نوع سوپاپ در موتور آن استفاده می شود که هر کدام از سوپاپ ها نقشی در این زمینه ایفا می کند. در نظر داشته باشید که یک ژنراتور چه به صورت پرتابل باشد و یا به صورت ثابت کار کند از طریق مبانی الکترومغناطیسی کار تبدیل جریان را انجام می دهد و این قضیه با ایجاد یک میدان مغناطیسی انجام می شود. ژنراتور پرتابل همانطور که اشاره شد دارای بخش‌های مختلفی است که با توجه به نیروهای جاذبه و دافعه که در آن وجود دارد، باعث می شوند موتور به صورت دائمی و مداوم بچرخد و جریان برق تولید شود. بخش های مختلف ژنراتور از نیرو های جاذبه و دافعه الکترومغناطیسی موجود در موتور برای تبدیل جریان استفاده می کنند. این ها از مواردی بود که در مورد ژنراتور های قابل حمل یا پرتابل توضیح داده شد و در پاراگراف های بعدی نیز توضیحات بیشتری در مورد آن ها داده می شود

نکات کلی در مورد دیزل ژنراتور پرتابل:

برای طراحی و تولید دیزل ژنراتور پرتابل باید نکات و عواملی را رعایت کرد که در کیفیت نهایی دیزل ژنراتور پرتابل بسیار تاثیر دارد در نظر داشته باشید که رعایت اصول استاندارد و ایمنی در ساخت دیزل ژنراتور پرتاب می تواند طول عمر آن را افزایش دهد و همچنین در برابر عوامل محیطی آن را نگهداری کند. نکات زیر از جمله مواردی هستند که برای تولید دیزل ژنراتور پرتابل در نظر گرفته می شوند.

  • در ساخت دیزل ژنراتور پرتابل باید از لاستیک متناسب با وزن دستگاه استفاده کنند.
  • در شاسی سیار دیزل ژنراتور باید علایم و چراغ های هشدار دهنده مورد استفاده قرار بگیرد.
  • باید به منظور تسهیل و انعطاف پذیری در حرکت از فنر استفاده کنند.
  • در تمامی قسمت های دیزل ژنراتور پرتابل بهتر است که از رنگ های الکترو استاتیک استفاده شود. البته استفاده از رنگ های کوره ای الکترو استاتیک در این زمینه توصیه می شود.
  • متناسب با وزن و همچنین توان دیزل ژنراتور پرتابل از ورق و شاسی باید استفاده شود

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×