جسنجو کنید فرم سفارش
66829270 - 66829271 (021) 98+ info@Moghaddam.dg@gmail.com

ژنراتور خانگی

وتور برق همان ژنراتور است که در توان های مختلفی تولید می شود و در انواع متفاوت صنعتی، خانگی و … کاربرد دارد. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ژنراتور خانگی یا همان موتور برق های خانگی با توان کمتر توضیحاتی ارائه دهیم. ژنراتور ها در مکان های مختلفی مانند منازل، بیمارستان ها و مراکز درمانی، هتل و رستوران ها و … مورد استفاده قرار می گیرند

موتور برق یا ژنراتور

موتور برق یکی از سیستم ها و وسایلی است که می تواند در مجموعه و موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه یک مولد الکتریکی است که می تواند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی و نیروی برق تبدیل کند. موتور برق همان ژنراتور است که در توان های مختلفی تولید می شود و در انواع متفاوت صنعتی، خانگی و … کاربرد دارد. در این مقاله ما قصد داریم در مورد ژنراتور خانگی یا همان موتور برق های خانگی با توان کمتر توضیحاتی ارائه دهیم. ژنراتور ها در مکان های مختلفی مانند منازل، بیمارستان ها و مراکز درمانی، هتل و رستوران ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتور ها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به ژنراتور های دائم کار و اضطراری اشاره کرد. ژنراتور های خانگی از دسته ژنراتور های اضطراری محسوب می شوند که کاربرد های بسیاری می توانند داشته باشند. این ژنراتور ها عمدتا قابل حمل و به اصطلاح پرتابل هستند و می توانند با سوخت های مختلفی اعم از بنزین، گاز، گازوئیل و … کار کنند. برند های مختلفی اقدام به تولید ژنراتور خانگی می کنند که می توان به برند کشور های اروپایی، چینی، ایرانی و … اشاره کرد. محصولات تولیدی برند های مختلف مسلما کیفیت و قیمت های متفاوتی دارند که شما با توجه به توان مالی خود و همچنین استفاده از مولد برق می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. موتور برق های خانگی را نیز می توانید با اندازه گیری بار مصرفی و تطابق میان هر دو خریداری کنید.

نکات مهم در مورد ژنراتور خانگی

استفاده از ژنراتور خانگی که به اصطلاح همان موتور برق نیز گفته می شود باید با توجه به یک سری نکات و اصول انجام بگیرد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنراتور خانگی توان بالای زیادی ندارد به همین دلیل سعی کنید از موتور برق ها برای زمان طولانی استفاده نکنید زیرا آسیب جدی به سیستم وارد می شود این آسیب زمانی شدت پیدا می کند که از حداکثر توان موتور برق استفاده کنند.
  • باید به صورت منظم و طبق تعاریف استاندارد نگهداری و سرویس ژنراتور ها انجام شود زیرا این موضوع باعث می شود که بازده موتور ها در طولانی مدت حفظ شود. سرویس ژنراتور ها شامل روغن کاری، تمیز کاری و … می شود که باید طبق اصول معین شده نیز انجام شود.
  • ژنراتور خانگی نیز مانند ژنراتور های صنعتی باید در مکانی استفاده شود که حرارت موتور آن با کار کردن افزایش پیدا نکند و محیط تهویه مناسب داشته باشد.
  • قسمت موتور یک ژنراتور خانگی در واقع مهمترین اجزای آن است که یک موتور درون سوز می باشد و باید توجه داشته باشید که بیش از حد توان و ظرفیت نباید از آن کار کشید. زیرا به مرور زمان موتور ضعیف می شود و این امر موجب سوختگی موتور می شود.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×