جسنجو کنید فرم سفارش
66829270 - 66829271 (021) 98+ info@Moghaddam.dg@gmail.com

میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها

دیزل

مصرف سوخت دیزل ژنراتور و نکات مربوط به آن

شاید از خود سوال کنید اصلا منظور از میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها چیست؟ موتور دیزل ژنراتور برای اینکه بتواند فعالیت خود را آغاز کرده و در ادامه ژنراتور یا آلترناتور دستگاه را به چرخش درآورد، نیاز به یک سوخت مصرفی دارد. موتور این سوخت را در تعداد ساعت کاری و دور مشخص برای فعال کردن دستگاه استفاده می کند. هرچه کیفیت این سوخت بیشتر باشد، قطعا موتور عملکرد بهتری خواهد داشت.
علاوه بر این، سوخت مرغوب در دیزل ژنراتور، طول عمر قطعات دستگاه را افزایش می دهد. حال می خواهیم ببینیم یک دستگاه دیزل ژنراتور به طور معمول چه میزان سوخت مصرف می کند؟ هر دیزل ژنراتور به ازای هر کیلووات مصرفی در هر ساعت چیزی بین 190 تا 220 گرم گازوئیل مصرف می کند. البته بایستی این نکته را در نظر داشته باشیم که با تولید محصولات جدید قابلیت های مختلفی به آن ها افزوده شده و امکان افزایش میزان مصرف سوخت در آن ها وجود دارد.
توجه به میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها یک مزیت دیگر نیز دارد با نظارت روی این موضوع می توان به کاهش آلاینده های خروجی از دستگاه کمک کرد. از آن جایی که استفاده از دیزل ژنراتور در صنایع مختلف و حتی مصارف خانگی رو به افزایش است، بروز این نگرانی که آلودگی های ایجاد شده اثرات زیست محیطی مخرب داشته باشند، طبیعی است. بنابراین بهترین اقدام برای پیشگیری از چنین مشکلی، توجه به میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور است

عوامل تاثیرگذار بر میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتورها

اینکه از دیزل ژنراتور در چه مکانی با چه شرایطی استفاده شود، تاثیر زیادی در میزان مصرف سوخت آن دارد. به عنوان مثال یکی از زمینه های کاربرد دیزل ژنراتور در جابجایی و حمل و نقل با کشتی است. در چنین مواردی ارتفاع از سطح دریا در میزان سوخت دیزل ژنراتور تاثیر می گذارد. علاوه بر این، عوامل دیگری همچون؛ کیفیت گازوئیل استفاده شده در دستگاه، طول عمر دستگاه و همچنین شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت موجود در محیط بر میزان سوخت مصرف دیزل ژنراتور نقش دارند.
برند تولیدکننده نیز عامل دیگری در میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور است. هر برندی استانداردهای خاصی را برای تولید محصولات خود در نظر گرفته و همین استانداردها باعث می شوند تا برخی از کالاها نسبت به دیگر تولیدات برتری و تمایز داشته باشند. برخی از میزان سوخت کمتری استفاده کرده و در این زمینه صرفه جویی می کنند، برخی دیگر با وجود مصرف سوخت بالا، کارایی چندان قابل قبولی ندارند. بنابراین اگر می خواهید اطلاعات دقیقی درخصوص میزان مصرف سوخت دستگاه کسب کنید، لازم است محصول خود را حتما از فروشگاه ها و برندهای معتبر تهیه کنید. این مراکز اطلاعات دقیق و درستی را در اختیار شما قرار می دهند.
آخرین موردی که به عنوان عامل تاثیرگذار بر میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور می خواهیم به آن اشاره کنیم، میزان بار الکتریسیته است. در شرایطی که بار الکتریسیته افزایش پیدا کند، خودبخود مصرف سوخت هم افزایش پیدا می کند. شرکت های تولیدکننده معتبر برای افزایش آگاهی و اطمینان خاطر خریداران، در هنگام عرضه محصولات یک کاتالوگ در اختیار آن ها قرار می دهند که می توان به کمک آن میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را محاسبه و اندازه گیری کرد. هرچند که در بیشتر اوقات متقاضیان به صورت حدودی مقدار آن را محاسبه می کنند.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×