جسنجو کنید فرم سفارش
66829270 - 66829271 (021) 98+ info@Moghaddam.dg@gmail.com

نحوه کار دیزل ژنراتور چگونه میباشد ؟

دیزل ژنراتور به عنوان محصولی پرطرفدار، کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه شما را با انواع آن و کاربردهایی که دارد آشنا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیزل ژنراتور به عنوان محصولی پرطرفدار، کاربردهای فراوانی دارد و امروزه بسیاری از مردم آن را برای تولید برق خریداری و استفاده می‌کنند. ژنراتور مجموعه‌ای از تجهیزاتی است که از یک موتور و یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی از سوخت مصرف شده تشکیل شده است. به همین دلیل نحوه کار دیزل ژنراتور مهم است.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور دستگاه‌های صنعتی بسیار کاربردی است که می‌توان از آنها برای تولید برق کارخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی و … استفاده کرد. ممکن است برخی از افراد بپرسند که این دستگاه با چه سوختی کار می‌کند و برق تولید می‌شود؟ در پاسخ به این گونه سوالات باید بگوییم که دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل یا سوخت‌های گازوئیل استفاده می‌کند. سوخت‌هایی که یک موتور دیزل می‌تواند بسوزاند شامل گاز طبیعی، الکل، بنزین، گاز چوب و گازوئیل است.

البتع در نحوه عملکرد دیزل ژنراتور این نکته را نباید نادیده گرفت که از سوختن گازوئیل یا سایر سوخت‌ها، گازهای خروجی تولید می‌شود. گازهایی همچون دی اکسید کربن، اکسید نیتروژن و ذرات معلق توسط دیزل ژنراتور تولید می‌شوند. ژنراتورها این گازه هارا را در جو منتشر می‌کنند و کیفیت هوای مناطق مجاور به میزان به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای ذکر نحوه عملکرد یا نحوه کار دیزل ژنراتور باید گفت که این دستگاه انرژی شیمیایی قابل توجهی می‌گیرد و مقداری از این انرژی در طی فرآیند احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. باید بدانید که انرژی مکانیکی ایجاد شده می‌تواند به سرعت میل لنگ را بچرخاند. دیزل ژنراتور برای تامین الکتریسیته لازم میل لنگ را در میدان مغناطیسی قرار می‌دهد که به راحتی می‌تواند باعث تولید جریان الکتریسیته شود

اجزای دیزل ژنراتور

۱. موتور دیزل (Diesel Engine)

موتور دیزل وظیفه دارد انرژی مکانیکی لازم را به خوبی تولید کند تا میل لنگ بچرخد.

۲. آلترناتور (Alternator)

ژنراتور

ژنراتور برند استامفورد

همانطور که در قبل  ذکر کردیم، بخشی از انرژی مکانیکی می‌بایست به انرژی الکتریکی تبدیل شود که این امر توسط یکی از اجزای اصلی دیزل به نام آلترناتورامکان پذیر خواهد بود.

همانطور که در نحوه کار دیزل ژنراتور اشاره کردیم، مقداری از انرژی مکانیکی باید به انرژی الکتریکی تبدیل شود که یکی از اجزای اصلی دیزل به نام آلترناتور انجام خواهد داد.

۳. فیلتر هوا (Air Filter)

فیلتر هوا در دیزل ژنراتور، همانطور که از نامش پیداست وظیفه فیلتر کردن ذرات کوچک و گرد و غبارها را دارد تا از خراب شودن زود هنگام دیزل ژنراتور جلوگیری کند.

۴. فیلتر روغن (Oil Filter)

فیلتر روغن با تصفیه کردن باعث بهبود یافتن نحوه کار دیزل ژنراتور خواهد شد.

۵. مخزن سوخت (Fuel Tank)

مخزن سوخت محل نگهداری و پرکردن سوخت مورد نیاز دیزل ژنراتور است تا جهت انجام کار خود سوخت مورد نیازش تامین شود.

۶. سیستم خنک کننده (cooling system)

نحوه کار دیزل ژنراتور بخطر عملیات سنگینی که دارد موجب تولید گرمای زیادی در دستگاه خواهد شد و سیستم خنک کننده نیز وظیفه خارج کردن گرما از دستگاه و خنک کردن آن را برعهده دارد.

۷. شارژر باتری (Charger)

برای انجام فعالیت دیزل ژنراتور نیاز به شاررژ بودن باتری در حین کار دارد در نتیجه شارژر باتری مسئول تامین شارژ مورد نیاز باتری است تا عملیات بخوبی انجام شود.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×